Wij spreken uw taal!
Dankzij Plenion werkt u straks snel, makkelijk én efficiënt. Onze ERP-oplossingen en mobiele toepassingen zorgen ervoor dat u geen overbodig werk uitvoert. Bovendien maken onze processen het u extra makkelijk.
bannerdistributie
Oplossing voor distributiebedrijf en groothandel
Workflow van een groothandel of distributeur: volledige integratie

Een softwareoplossing die voorziet in de volledige logistieke processen? Plenion gaat verder dan de klassieke ketting van offerte – bestelling – levering – factuur. Dankzij een flexibel en open systeem beslist de gebruiker zelf welke flow hij wenst te volgen. Dit zowel bij verkoop als aankoop & stockbeheer. Uiteraard wordt dit alles ondersteunt door de nodige tools als bv. integratie catalogi leveranciers, webshops, heldere statistieken…

Daarnaast biedt Plenion u de mogelijkheid om uw klanten sneller te bedienen, overzichtelijke kasbonnen met touchscreen functies zorgen voor een correcte kasverkoop.
We gaan alvast een eind verder dan de klassieke stockbeheer software.

CRM en offertebeheer 

Een volledig gekoppelde CRM module laat uw commerciële medewerkers toe om hun commerciële werkzaamheden in detail kunnen bijhouden. 
Aan de hand van uitgebreide statistieken voorziet Plenion een gedetailleerd overzicht op de bestellingen en artikelen die door de klanten worden afgenomen. Deze informatie laat bovendien toe te assisteren bij een snelle registratie van verkooporders

Artikelbeheer en stockbeheer 

Het importeren van artikellijsten van fabrikanten maakt het mogelijk om snel en efficiënt uw bestanden te onderhouden en prijzen up-to-date te houden. Cross-reference functies laten toe artikelen aan elkaar te koppelen om snel tot vergelijking van onderdelen te komen. 
Het geïntegreerde WMS (warehouse management systeem) laat dan weer toe de werking van uw magazijn te optimaliseren. Orders kunnen aan de hand van mobiele scanners foutloos gepicked worden (off- of online). 


Mobiele oplossing voor externe medewerkers


 PlenionMobile / Plenion App zorgen voor een perfecte uitbreiding van uw kantoor. De nodige gegevens staan ter beschikking van uw externe medewerkers. Alle opgemaakte orders worden volledig automatisch verwerkt in uw administratie. 
       
 Functionaliteiten voor uw onderneming 

  • Volledige administratie : verkoop, aankoop, facturatie.
  • Voorraadbeheer met scanning voor inkomende en uitgaande transacties op loten.
  • Handige tools voor promo's, bundels, waarborgen...
  • Duidelijke statistieken: rapporten én grafisch.
  • Overzichtelijke planning.
  • Integratie met Plenion e-commerce of uw eigen webshop.
  • Opvolging serienummers.
  • Productie: reservatie en afwerking assemblages.
  • Geïntegreerd financieel beheer of koppeling met uw bestaande boekhouding.
  • Alles op uw eigen Server of in de Cloud.
  • Snel en aangenaam werken aan de kassa.
  • Integratie met uw logistieke functies.
  • Alles op uw eigen Server of in de Cloud.
        
Functionaliteiten voor uw klanten.
  • Correcte leveringsbonnen
  • Altijd on time leveringen
  • Up-to date Webshop
  • Snel bediend.
  • Duidelijk kasticket.
  • Uw klanten komen graag terug.