Wij spreken uw taal!
Dankzij Plenion werkt u straks snel, makkelijk én efficiënt. Onze ERP-oplossingen en mobiele toepassingen zorgen ervoor dat u geen overbodig werk uitvoert. Bovendien maken onze processen het u extra makkelijk.
Tips & Tricks: Administratie

Een ordelijke en snelle administratie zorgt voor stressloze en vlotte activiteiten binnen het bedrijf.
Door Plenion wint u veel tijd door de automatisatie van uw administratie maar u kan via enkele tips nog ordelijker te werk gaan zodat u efficiënter kan werken in uw database. 
TIP1: Vanuit een document snel een individuele factuur aanmaken

Vanaf versie 8.60.12 (Plenion) is het mogelijk bij aanmaak van een factuur uit een verkoopbon, het detail van de factuur eerst te laten openen, i.p.v. eerst de afdruk. U klikt vanuit het document op de knop "Factuur" met de rechter muis. U kiest "Factuur maken..." uit het keuzemenu.

Plenion zal hierna de informatie omzetten in een nieuwe factuur en deze onmiddellijk tonen. Dit geeft u de mogelijkheid om direct na aanmaak van de factuur bv. de datum nog aan te passen. Hierna kan u nog steeds uw factuur afdrukken.
TIP2: Excel lijsten maken vanuit Plenion

U kan makkelijk Excel lijsten maken door op een overzicht met de rechtermuisknop te klikken. U kiest dan uit het menu de functie "Export table to Ecxel...". U kan nu uw aangemaakte Excel file hernoemen en opslaan op de plaats die u verkiest op de computer.

Aandachtspunt! De Excel file wordt aangemaakt in het formaat "Excel 97-2004 werkmap.xls". Dit is voor de compatibiliteit van de Excel versies. Wanneer u dus uw file aanpast en wil opslaan kan het zijn dat bepaalde functies of acties in de file niet kunnen opgeslagen worden in het huidige formaat. Controleer of u uw Excel file in het juiste formaat opslaat zodat er geen gegevens verloren gaan.