Plenion ERP
ERP-OPLOSSINGEN & MOBIELE TOEPASSINGEN

Wij helpen u graag bij het uitwerken
van uw digitale toekomst


De Plenion Visie

Plenion is al sinds 2004 specialist in software-oplossingen voor installatie- en bouwbedrijven.

Plenion ontwikkelde volledig in eigen beheer een handig ERP-pakket voor geïntegreerde opvolging van offertes, projecten, service, logistiek, facturatie… In aanvulling hierop worden sinds een 10-tal jaar ook volop mobiele en webtoepassingen ontwikkeld. 

De mobiele toepassingen zijn vooral handig voor fieldmedewerkers zoals technici en werfleiders.  De webtoepassingen worden meestal ingezet om de klanten van installateur of aannemer ook een zicht te geven op hun eigen projecten of installaties (online logboek…).

De meeste gebruikers van Plenion zijn KMO-installatiebedrijven en bouwbedrijven.  Dankzij handige configuratie van 1 standaardpakket kunnen zowel de K als de M van KMO passen bediend worden.

Plenion biedt deze bedrijven gebruiksvriendelijke software die kostenbesparend kan worden ingezet.  Door automatisatie van workflows (administratie, facturatie, aanmaningen…) krijgen ondernemers meer tijd en energie om te investeren in belangrijkere activiteiten en opportuniteiten voor hun bedrijf.

Key: meer tijd voor het investeren in belangrijkere activiteiten, ideeën en opportuniteiten in uw bedrijf!

Doel: slimmer werken met een strakke & correcte digitale workflow ter ondersteuning van de groei van uw bedrijf!

Onze Totaalaanpak

Onze missie is u te voorzien van een pakket dat gebruiksvriendelijk is, voldoet aan de uw behoeften, kostenbesparend kan aangewend worden, voldoet aan de wetgeving en ook praktisch is door software en app’s te laten connecteren. Hierdoor kan u uw favoriete pakketten blijven gebruiken met Plenion en is de investering ook op vlak van tijd, opleiding en opstart na implementatie beperkt en renderend.

Plenion ontwikkelt alles zelf en stemt elk proces volledig op elkaar af. Zo bekomt u de meest optimale integratie van elk onderdeel en bent u in staat om op de meest vlotte en efficiënte manier te werken. Goed voor een maximum rendement!

Wij helpen u graag bij het uitstippelen van uw digitale toekomst.

Contacteer ons! Dan bekijken we samen hoe we uw bedrijf kunnen laten groeien naar de toekomst toe!



Modulaire opbouw op basis van uw bedrijf en behoeften

Hoe laten wij uw project slagen?

Uw project is anders dan dat van anderen; u heeft een ander werkwijze, een bepaalde logica in uw magazijn ... kortom; u heeft andere verwachtingen. Projectmanagement omvat het definiëren, opvolgen en begeleiden van uw IT project in alle facetten. Het doel is om het project duidelijk te definiëren binnen een scope om vervolgens uw project op tijd op te leveren.

Dankzij het opstellen van de scope (= projectplan) krijgt u een werkdocument waarin alle facetten van de implementatie naar voor komen. Zo worden de bedrijfsprocessen besproken (workflow), de importprocedures toegelicht en wordt er een totale planning opgemaakt die de gefaseerde implementatie van uw processen ondersteunen alsook een planning definieert voor de opleidingen.

Uiteraard heeft Plenion ook oog voor andere noden van de gebruikers.  Zo zijn er vlotte koppelingen met bv. diverse boekhoudprogramma’s, track & trace, enz.  Hierdoor kunnen bedrijven hun favoriete pakketten blijven gebruiken en is de investering ook op vlak van tijd, opleiding en opstart na implementatie beperkt en renderend.


Wij installeren niet zomaar een "pakket"; wij managen uw project!

Dankzij Plenion werkt u straks snel, makkelijk én efficiënt. Onze ERP-oplossingen en mobiele toepassingen zorgen ervoor dat u geen overbodig administratief werk uitvoert. Bovendien maken onze processen het u extra makkelijk.

U kiest voor Plenion omdat u kiest voor:

  • Oplossingen op uw maat

  • Heldere en transparante offertes

  • Eén aanspreekpunt voor al uw zorgen

  • Een lokale expert met kennis en ervaring

  • Een schitterende service

Dankzij Plenion geniet u van

  • Een ijzersterke backoffice

  • Mobiele oplossingen die u op het terrein ondersteunen

  • Handig beheer van de installaties bij uw klanten

  • Planningstool voor het bijhouden van onderhoudsinterventies

  • Integraties met uw groothandelaars

  • Koppelingen met meettoestellen en rookanalysers

  • Handige opmaak van alle attesten (reinigingsattest/verbrandingsattest/…)

Benieuwd hoe wij u vlotter en aangenamer laten werken? Contacteer ons dan snel!
KMO-portefeuille

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor u – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van uw onderneming verbeteren.
Meer info kan u op de website van de kmo-portefeuille terugvinden.

Erkenning KMO-PORTEFEUILLE

Steun voor opleiding en advies

Dankzij de erkenning van Future Vision als dienstverlener (erkenningsnummer DV.O109585) kan u als KMO via de KMO-portefeuille van Agentschap Innoveren & Ondernemen (VLAIO) een subsidie bekomen voor opleidingen. Kleine ondernemingen krijgen 30% subsidie tot een maximum van € 7.500 op jaarbasis. Middelgrote ondernemingen krijgen 20% subsidie, eveneens tot een maximum van € 7.500 op jaarbasis (cijfers vanaf 01/01/2020). VZW’s komen niet in aanmerking. 

Wat komt er precies aan aanmerking

Het onderricht, gevolgd door de werknemers in de onderneming bij een dienstverlener, dat uitsluitend of hoofdzakelijk gericht is op het verbeteren van het huidige of het toekomstige bedrijfsfunctioneren van de onderneming, en dat gericht is op de kernprocessen van de onderneming. De opleiding draagt bij tot de versterking, groei of transformatie van de onderneming in Vlaanderen. Ook opleidingen die over afstand worden gegeven komen in aanmerking.

Opleidingen worden steeds door één van onze Plenion Experten uitgevoerd.

Voor elke opleiding moet een gepersonaliseerd vormingsattest worden uitgereikt en moet de opleidingsverstrekker een aanwezigheidslijst bijhouden. 

Welke bedragen komen in aanmerking

Volgende kosten in aanmerking:

-        Kosten van de opleiding (€110,-per uur / €880,-  per dag)

-        Catering bij de opleiding (tot €25,- per persoon per dag)

-        Cursusmateriaal dat gebruikt wordt tijdens de opleiding

-        Verplaatsingskosten van de docent (€1,- per km)

Enkel de BTWwordt niet gesubsidieerd.

Aanvraagprocedure

De aanvraagprocedure voor de KMO-portefeuille gebeurt volledig digitaal. Als u voor de eerste keer een subsidieaanvraag wil doen, moet u de onderneming eerst registreren. Vooraleer u uw aanvraag indient moet u reeds een overeenkomst afgesloten hebben met een geregistreerde dienstverlener. U vraagt best zo snel mogelijk de subsidie aan. Dit moet gebeuren binnen de 14 kalenderdagen na aanvang van de prestaties.

Clausule

Het aanvragen van de subsidie bij de KMO-portefeuille is de verantwoordelijkheid van de klant. Indien de formaliteiten van de KMO-portefeuille niet binnen de voorgeschreven termijn zijn vervuld, dan ligt de verantwoordelijkheid volledig bij de klant.   

Meer informatie kan u terugvinden op https://www.vlaio.be/nl/subsidies-financiering/kmo-portefeuille

Nog vragen?  Bel de gratis infolijn op 1700.

ONS TEAM


Erwin Martens
Erwin Martens
Zaakvoerder

09 384 89 00info@plenion.be
Michel Smedts
Michel Smedts
Sales Manager

0468 157 028michel@plenion.be
Geert Clinckaert
Geert Clinckaert
Sales Manager

0486 84 96 86geert@plenion247.eu

Wij werken graag met u samen!

Benieuwd hoe wij u vlotter en aangenamer laten werken? En hoe een digitale workflow kan zorgen voor meer opbrengsten en minder kosten? Waarmee kunnen wij u helpen? Wij zijn een en al oor. Contacteer ons!