Plenion ERP - Projecten en Diensten
Plenion projectbeheer maakt het mogelijk voor bedrijven om projecten in al hun aspecten te beheren. Wanneer men behoefte heeft aan een krachtige calculatiemodule met registratie van verbruiken en prestaties, en een gedetailleerde nacalculatie dan is ProCalc de oplossing! De integratie met de logistieke module van Plenion zorgt er dan weer voor dat alle processen (aankopen, verkopen, voorraad,…) kunnen aangestuurd worden vanuit deze tool (ProCalc). Men kan ook service projecten definiëren waarbij het mogelijk is om alle diensten gekoppeld aan een project te managen.
Een overzicht van de verschillende functies:
• Calculatie: Offertes met foto’s.
• Projectbeheer: Opvolging budgetten en prestaties, vorderingsstaten en taken.
• Planning: Overzicht fases en projectplanning.
• Nacalculatie: Work In Progress (WIP)- lijst.
• Beheer prestaties en materialen.
Integraties
Plenion voorziet integratie met meerdere partners voor boekhoudkundige software. Hiermee kan u mits een maandelijkse vergoeding beschikken over een volledige financieel werkinstrument dat op elk mogelijk moment beschikbaar is voor gebruik of raadpleging. Boekhouden anytime, anywhere.
Mobiele toepassingen
Kiest u voor mobiele oplossingen dan kan u vanop het werkterrein al uw gegevens controleren, bijwerken en doorsturen. Een handigheid die u nooit meer wil missen. Het maakt niet uit of u Windows, Android of iOs-platformen gebruikt. Plenion beschikt over een breed aanbod apps voor meerdere toepassingen.
Digitaliseer uw administratie en garandeer toekomstig succes voor uw onderneming. Blijf bij met de digitale evolutie en automatiseer uw workflow! Wij helpen u graag groeien naar de toekomst!
Een overzicht van de verschillende functies:
• Calculatie: Offertes met foto’s.
• Projectbeheer: Opvolging budgetten en prestaties, vorderingsstaten en taken.
• Planning: Overzicht fases en projectplanning.
• Nacalculatie: Work In Progress (WIP)- lijst.
• Beheer prestaties en materialen.
Integraties
Plenion voorziet integratie met meerdere partners voor boekhoudkundige software. Hiermee kan u mits een maandelijkse vergoeding beschikken over een volledige financieel werkinstrument dat op elk mogelijk moment beschikbaar is voor gebruik of raadpleging. Boekhouden anytime, anywhere.
Het gebruik van nieuwe tools (API ’s en webservices) laat een verregaande integratie toe met andere, specifieke programma‘s.
Mobiele toepassingen
Kiest u voor mobiele oplossingen dan kan u vanop het werkterrein al uw gegevens controleren, bijwerken en doorsturen. Een handigheid die u nooit meer wil missen. Het maakt niet uit of u Windows, Android of iOs-platformen gebruikt. Plenion beschikt over een breed aanbod apps voor meerdere toepassingen.
ERP en projectsoftware in de Cloud.
Hebt u liever een toepassing die u overal en altijd kan gebruiken en vooral altijd toegankelijk is? Wilt u offertes opmaken waar u ook bent? Wilt u opvolgen vanop afstand? Op de hoogte blijven van de planning als u niet op kantoor bent? Dit kan! Dan is Plenion 24/7 de oplossing voor u.
Hebt u liever een toepassing die u overal en altijd kan gebruiken en vooral altijd toegankelijk is? Wilt u offertes opmaken waar u ook bent? Wilt u opvolgen vanop afstand? Op de hoogte blijven van de planning als u niet op kantoor bent? Dit kan! Dan is Plenion 24/7 de oplossing voor u.
Digitaliseer uw administratie en garandeer toekomstig succes voor uw onderneming. Blijf bij met de digitale evolutie en automatiseer uw workflow! Wij helpen u graag groeien naar de toekomst!
HVAC installatiebedrijf
Projectbeheer en calculatie in één beweging
HVAC installatiebedrijven houden van Plenion. Met zijn perfect geïntegreerde koelmiddelboekhouding en een goede samenwerking met de diverse groothandels zorgen we voor een vlot beheer van prijslijsten. Bij leveranciers met een goeie webshop kan deze via onze ShopConnect zelfs online geïntegreerd worden in Plenion. Up-to-date prijzen zorgen steeds voor een marktconforme calculatie van uw offertes. De uitwerking van uw projecten alsook de volledige administratie die daar bij hoort - bestellingen aan leveranciers, facturatie, opmaak attesten (fiscaal en financieel), registratie van de prestaties van uw medewerkers,… – wordt volledig beheerd in Plenion.
HVAC installatiebedrijven houden van Plenion. Met zijn perfect geïntegreerde koelmiddelboekhouding en een goede samenwerking met de diverse groothandels zorgen we voor een vlot beheer van prijslijsten. Bij leveranciers met een goeie webshop kan deze via onze ShopConnect zelfs online geïntegreerd worden in Plenion. Up-to-date prijzen zorgen steeds voor een marktconforme calculatie van uw offertes. De uitwerking van uw projecten alsook de volledige administratie die daar bij hoort - bestellingen aan leveranciers, facturatie, opmaak attesten (fiscaal en financieel), registratie van de prestaties van uw medewerkers,… – wordt volledig beheerd in Plenion.
Service, Interventie, Onderhoudswerkzaamheden
Alle service oproepen kunnen perfect geregistreerd en ingepland worden in een overzichtelijke agenda. Bovendien hoeft u nooit gegevens te zoeken omdat elke installatie in kaart is gebracht. Plenion voorziet in de opmaak van alle attesten – verbrandingsattest, keuringsattest, opleveringsattest - die u als erkende installateur dient te voorzien tijdens uw werkzaamheden.
Externe medewerkers en techniekers: mobiele data!
De mobiele oplossingen " Plenion Mobile en Apps" zorgen voor een perfecte uitbreiding van uw service activiteiten. Alle nodige gegevens staan ter beschikking van uw externe medewerkers. Alle opgemaakte servicerapporten en attesten worden volledig automatisch verwerkt in uw administratie. Bekijk de mogelijkheden van onze PlenionMobile.
Financieel
Plenion voorziet in de integratie met de belangrijkste Belgische boekhoudpakketten. Zowel off- als online boekhoudprogramma's kunnen gekoppeld worden. Zo beschikt u als bedrijf over een totaaloplossing en kan u toch efficiënt blijven samenwerken met uw externe boekhouder.
Functionaliteiten voor uw onderneming
Functionaliteiten in dienst van uw klant
Alle service oproepen kunnen perfect geregistreerd en ingepland worden in een overzichtelijke agenda. Bovendien hoeft u nooit gegevens te zoeken omdat elke installatie in kaart is gebracht. Plenion voorziet in de opmaak van alle attesten – verbrandingsattest, keuringsattest, opleveringsattest - die u als erkende installateur dient te voorzien tijdens uw werkzaamheden.
Externe medewerkers en techniekers: mobiele data!
De mobiele oplossingen " Plenion Mobile en Apps" zorgen voor een perfecte uitbreiding van uw service activiteiten. Alle nodige gegevens staan ter beschikking van uw externe medewerkers. Alle opgemaakte servicerapporten en attesten worden volledig automatisch verwerkt in uw administratie. Bekijk de mogelijkheden van onze PlenionMobile.
Financieel
Plenion voorziet in de integratie met de belangrijkste Belgische boekhoudpakketten. Zowel off- als online boekhoudprogramma's kunnen gekoppeld worden. Zo beschikt u als bedrijf over een totaaloplossing en kan u toch efficiënt blijven samenwerken met uw externe boekhouder.
Functionaliteiten voor uw onderneming
- Offertes / projecten met voor- en nacalculatie.
- Werkbonnen en planning van Uw medewerkers.
- Inventaris toestellen bij de klanten en onderhoudsplanning.
- Mobiel werken met Plenion Mobile en Apps.
- Koelmiddelboekhouding.
- Digitale attesten.
- Integratie met uw bestaande boekhouding.
- Alles op uw eigen Server of in de Cloud.
Functionaliteiten in dienst van uw klant
- Aanmaken van het volledige logboek.
- Online logboek zodat klanten zelf hun installaties kunnen consulteren.
Installatiebedrijf: Elektriciteit, Domotica en Beveiliging
Bent u elektricien of biedt u domotica oplossingen en wenst u uw offertes, projecten en installaties eenvoudig te beheren? U wil uw ééndraadsschema's of situatieschets mee opnemen in uw dossiers, overal uw installatie beschikbaar hebben (mobiel) en eenvoudig uw nacalculatie doen? Dan is Plenion dé oplossing; een software voor installatiebedrijven die zich flexibel laat aanpassen aan uw behoeften, uw dossier, uw werkwijze. Nacalculatie, projectbeheer, offerteopvolging, serienummerbeheer ... u vraagt het; wij hebben het per defintitie.
Onze software voor elektriciëns en domotica werkt nauw samen met diverse groothandels in uw branche. Dat zorgt voor een vlot beheer van prijslijsten. Bij groothandels met een goeie webshop, wordt deze via onze ShopConnect zelfs online in onze toepassing geïntegreerd. Up-to-date prijzen zorgen steeds voor een marktconforme calculatie van uw offertes. De uitwerking van uw projecten alsook de volledige administratie die daar bij hoort - bestellingen aan leveranciers, facturatie, opmaak attesten (fiscaal en financieel), registratie van de prestaties van uw medewerkers,… – wordt volledig beheerd in Plenion.
Alle service oproepen of depannages kunnen perfect geregistreerd en ingepland worden in een overzichtelijke agenda. Bovendien hoeft u nooit gegevens te zoeken omdat elke installatie perfect in kaart is gebracht.
Mobiele oplossingen voor externe medewerkers
De mobiele oplossing PlenionMobile zorgt voor een uitbreiding van uw kantoor. Alle gegevens – klanten, installaties - staan ter beschikking van uw externe medewerkers. Alle opgemaakte servicerapporten en attesten worden volledig automatisch verwerkt in uw administratie. Dat is pas integratie!
De geïntegreerde warehouse module maakt het mogelijk alle stocktransacties van en naar uw werven te registreren om zo een exacte status van uw voorraad en projectverbruiken te kennen.
Financieel
Plenion voorziet in de integratie met de belangrijkste Belgische boekhoudpakketten. Zowel off- als online boekhoudprogramma's kunnen gekoppeld worden. Zo beschikt u als bedrijf over een totaaloplossing en kan u toch efficiënt blijven samenwerken met uw externe boekhouder.
Elektrische schema's tekenen en integreren
Software zoals Autocad of andere software voor ééndraadsschema's of situatieschema's (bvb. Trikker of ProfiCAD) kan je makkelijk onderbrengen in de documentenmap per klant, per installatie of per project.
Voor uw onderneming
Voor uw klanten
Software zoals Autocad of andere software voor ééndraadsschema's of situatieschema's (bvb. Trikker of ProfiCAD) kan je makkelijk onderbrengen in de documentenmap per klant, per installatie of per project.
Voor uw onderneming
- Calculatiemodellen op basis van sets en referentie modellen.
- Volledige administratie : verkoop, aankoop, facturatie.
- Aanmaken van alle attesten : bvb fiscaal, btw, groene lening.
- Voor en nacalculaties van uw projecten.
- Voorraadbeheer dmv scanning.
- Online integratie met uw business partners.
- Geïntegreerd financieel beheer of koppeling met uw bestaande boekhouding.
- Alles op uw eigen server of in de Cloud.
Voor uw klanten
- Perfecte calculaties van hun projecten.
- Onmiddelijke beschikking tot hun attesten groene lening,... .
Bedrijven in de Bouw en Infrastructuur sector
Projecten & calculaties
De samenwerking met de diverse groothandels in uw branche zorgt voor een vlot beheer van prijslijsten. Bij leveranciers met een moderne webshop kan deze via onze ShopConnect zelfs online geïntegreerd worden in Plenion. Up-to-date prijzen zorgen steeds voor een marktconforme calculatie van uw offertes. De uitwerking van uw projecten alsook de volledige administratie die daar bij hoort - bestellingen aan leveranciers, facturatie, opmaak attesten (fiscaal en financieel), registratie van de prestaties van uw medewerkers,… – wordt volledig beheerd in Plenion.
Service activiteiten
Alle service oproepen kunnen perfect geregistreerd en ingepland worden in een overzichtelijke agenda. Bovendien hoeft u nooit gegevens te zoeken omdat elke installatie of werkopdracht in kaart is gebracht.
Plenion voorziet in de opmaak van alle attesten – verbrandingsattest, keuringsattest, opleveringsattest - die u dient te voorzien tijdens uw werkzaamheden.
Mobiele oplossing voor externe medewerkers
De mobiele oplossingen –PlenionProjects App– zorgen voor een perfecte uitbreiding van uw kantoor. Alle gegevens – klanten, installaties, bouwprojecten - staan ter beschikking van uw externe medewerkers. Alle opgemaakte servicerapporten en attesten worden volledig automatisch verwerkt in uw administratie.
Financieel
Plenion voorziet in de integratie met de belangrijkste Belgische boekhoudpakketten. Zowel off- als online boekhoudprogramma's kunnen gekoppeld worden. Zo beschikt u als bedrijf over een totaaloplossing en kan u toch efficiënt blijven samenwerken met uw externe boekhouder.
Mogelijkheden voor uw klant
Mogelijkheden voor uw onderneming
- Offertes / projecten met voor- en nacalculaties.
- Opvolging bouwprojecten en werven.
- Inventaris en opvolging vorderingsstaten.
- Werkbonnen en planning van uw medewerkers.
- Voorraadbeheer.
- Attesten (elektronische opmaak en opslag van uw wettelijke attesten : onderhoud, lek- en druktest, indienststelling met afdruk van het volledig logboek).
- Geïntegreerd financieel beheer of koppeling met uw bestaande boekhouding.
- Alles op uw eigen Server of in de Cloud.
Mogelijkheden voor uw klant
- Duidelijke offertes en facturatie.
- Persoonlijke benadering voor hun project door gebruik van PlenionCRM.
- Gegevens worden opgeslagen volgens de AVG - wetgeving.
- Duidelijk overzicht op het volledige bouwproject.
- Aanmaken van het volledige logboek.
- Online logboek zodat klanten zelf hun installaties kunnen consulteren.
Samen maken we uw bedrijf klaar voor de toekomst
Waarom digitaliseren van workflow zo belangrijk is?
Omdat het de kern van uw bedrijf moderniseert en uw processen of administratie vereenvoudigt. Wanneer overbodige of complexe processen worden aangepakt zal dit de interne werking ontlasten. Zo helpen wij u graag de noodzakelijke bedrijfsprocessen te digitaliseren en te automatiseren zodat u efficiënter, sneller en makkelijker kan werken. Op die manier komt er meer tijd vrij waarin u zich kan concentreren op andere zaken die echt belangrijk zijn in en voor uw bedrijf. Productiviteit gaat dus de lucht in en u kan verder bouwen aan de groei van uw zaak. U geniet van krachtige oplossingen waardoor u met plezier uw administratieve taken vervult op elk vlak!
Uw voordelen van een digitale workflow zijn:
Wij helpen u graag de noodzakelijke bedrijfsprocessen te digitaliseren en te automatiseren zodat u efficiënter, sneller en makkelijker kan werken.
Omdat het de kern van uw bedrijf moderniseert en uw processen of administratie vereenvoudigt. Wanneer overbodige of complexe processen worden aangepakt zal dit de interne werking ontlasten. Zo helpen wij u graag de noodzakelijke bedrijfsprocessen te digitaliseren en te automatiseren zodat u efficiënter, sneller en makkelijker kan werken. Op die manier komt er meer tijd vrij waarin u zich kan concentreren op andere zaken die echt belangrijk zijn in en voor uw bedrijf. Productiviteit gaat dus de lucht in en u kan verder bouwen aan de groei van uw zaak. U geniet van krachtige oplossingen waardoor u met plezier uw administratieve taken vervult op elk vlak!
Uw voordelen van een digitale workflow zijn:
- Geen stapels papieren meer te verwerken, maar beheren van digitale gekoppelde documenten.
- U kunt uw digitale documenten inkijken, printen of digitaal opslaan/archiveren op uw computer.
- Bespaar op werktijd door snellere en effectievere processen.
- Beperking van procesfouten door vastgestelde workflow en controle.
- Connectiviteit met andere softwareprogramma's voor maximale productiviteit.
- Kortom: uw werk wordt efficiënter, kostenbesparend en milieuvriendelijker.
Wij helpen u graag de noodzakelijke bedrijfsprocessen te digitaliseren en te automatiseren zodat u efficiënter, sneller en makkelijker kan werken.
EFFICIENTIE
Met Plenion deelt u snel en makkelijk alle informatie met wie u wenst. Bovendien beheert u elk project van A tot Z makkelijk, snel en effectief.
TOTAALOPLOSSING
Alle gegevens zijn centraal in één database ondergebracht zodat ze niet meer dan één keer dienen ingevoerd te worden.
INZICHTEN
Met verschillende KPI (Key Performance Indicators) overzichten volgt u van dichtbij uw workflow op . Een dashboard brengt de informatie samen die belangrijk is voor uw bedrijf.
FLEXIBLE SETUP
Plenion ontwikkelt zelf deze ERP en mobiele oplossingen en kan dus elk proces op elkaar afstemmen. Zo bekomt u de meest optimale integratie.
ENKELE TEVREDEN KLANTEN
Wij helpen u graag naar het volgende niveau!
Wij denken met u mee voor de groei van uw bedrijf. We willen dan ook graag onze missie en visie met u delen. Zo helpen wij u graag de noodzakelijke bedrijfsprocessen te digitaliseren en te automatiseren zodat u efficiënter, sneller en makkelijker kan werken. Wanneer overbodige of complexe processen worden aangepakt zal dit de interne werking ontlasten. Productiviteit gaat dus de lucht in en uw kan beginnen bouwen aan de groei van uw zaak.