Ontdek de voordelen van de MyPlenion App

De MyPlenion App is jouw alles-in-één oplossing. Speciaal ontworpen voor installateurs is het dé tool voor resource planning, digitale werkbonnen, tijdsregistratie en meer. Maak gebruik van een nauwkeurige registratie van al je bedrijfsactiviteiten en zet je middelen optimaal in.

Ontdek de voordelen van de MyPlenion App

De MyPlenion App is jouw alles-in-één oplossing. Speciaal ontworpen voor installateurs is het dé tool voor resource planning, digitale werkbonnen, tijdsregistratie en meer. Maak gebruik van een nauwkeurige registratie van al je bedrijfsactiviteiten en zet je middelen optimaal in.

Werk slimmer en digitaliseer je
voorraad- en magazijnbeheer

Opvragen artikelinformatie
Uitschrijven van artikelen
Transfer tussen magazijnen
Lotenbeheer
Opvolgen uitgave gereedschappen
Warehouse
app
Traceren van flessen koelmiddel, gassen
Receptie en picken van artikelen
Vastleggen stocklocaties & opvragen vrije locaties in magazijn

Multi magazijnbeheer

Met Plenion beheers en optimaliseer je de voorraden over verschillende magazijnlocaties heen. Ook de stock in je service wagens. Zo weet je altijd wat je op voorraad hebt en stuur je meteen de ploeg met de juiste middelen op interventie.

Koelmiddelboekhouding

Al je in- en uitgaande koelmiddelen nauwkeurig opvolgen wordt met Plenion veel eenvoudiger. Alle flesnummers worden geregistreerd en je kan lekverliezen en alle transacties van gassen opvolgen. Zo zorg je voor transparantie en ben je zeker dat alle koelmiddelvoorschriften nageleefd worden.

Serienummers

Houd nauwkeurig de inventaris van je installaties bij via unieke identificatienummers, wat essentieel is voor garantiebeheer en servicegeschiedenis. Koppel de nummers aan je klantpark om perfect te traceren welke serienummers bij welke klant zitten.

Lotbeheer

Traceer nauwkeurig de binnen- en buitengaande lotnummers. In Plenion zie je steeds de oorsprong en eindbestemming van de loten.

Warehouse app

Ter ondersteuning van de Plenion WMS-modules is er onze ‘warehouse app’. Zo kan je via onze smartphone scanner onder andere:

  • Orders picken
  • Artikel informatie opvragen
  • Transfers tussen magazijnen regelen
  • Inventarissen opmaken
  • inkomende en uitgaande goederen receptioneren
vraag een online demo aan

“Vanaf de start waren we op zoek naar een totaalpakket dat onze techniekers de mogelijkheid geeft om op verplaatsing mee te werken. Ook overzichtelijk en transparant onze planning opmaken en het overzicht behouden over de bestellingen en stock stonden op onze lijst met verwachtingen. Plenion beantwoordt perfect aan deze eisen.”

Fabrice Dalez
Het afdelingshoofd technische dienst Six

Eenvoudig integreren

Integreer met boekhouding

Integreer aankoopgegevens met je voorraadbeheer voor realtime updates van voorraadniveaus en financiële rapportage.

Integreer met groothandels

Via Plenion ShopConnect voeg je artikelen van groothandels toe aan je catalogus, bestel je rechtstreeks bij je leverancier en update je automatisch je magazijnbeheer.

Klaar om jouw voorraden te digitaliseren?

Ontdek de functionaliteiten van Plenion tijdens een live demo. Bezorg ons wat meer info over je bedrijf en we duiken samen met jou in de mogelijkheden.

De weg naar tevreden klanten

Altijd en overal klantgegevens bij de hand
Efficiënt klantenbeheer
Duidelijke opsplitsing tussen klanten en prospecten
Geïntegreerde bedrijfsinformatie via Companyweb en Trendstop
Koppel met interne en externe agenda’s
Optimaliseer je salesfunnel

Eenvoudig klantenbeheer

Met Plenion heb je altijd en overal een overzicht van al je klantgegevens waardoor je sneller en beter kan inspelen op de behoeften van klanten.

  • Alle relevante informatie op 1 plaats in uitgebreide klantprofielen, ook onderweg via de MyPlenion App.
  • Gemakkelijk toegang tot klantgegevens voor een efficiënte service.
  • Behoud een overzichtelijk klantenbestand dankzij een duidelijk onderscheid tussen klanten en prospecten.
  • Gebruik de integratie met Companyweb om automatisch algemene gegevens over te nemen en de solvabiliteit te checken voor je een groot project opstart.

Efficiënte actieplanning

Mis geen enkele kans om klanten en prospecten tevreden te stellen en volg je actieplannen op via Plenion. Zo bouw je een mooie sales funnel uit die je nauwkeurig kan opvolgen

  • Maak gebruik van duidelijke, gestructureerde takenlijsten.
  • Ontvang automatische herinneringen en meldingen en garandeer een betrouwbare opvolging.
  • Koppel met je interne of externe agenda.
vraag een online demo aan

“De keuze voor Plenion is de juiste gebleken. Het bijzonder overzichtelijke klantenoverzicht maakt ons werk eenvoudig. We zouden op vandaag écht niet meer zonder Plenion kunnen.”

Bart Van Lembergen
zaakvoerder BVL

Naadloze integratie

Plenion CRM integreert naadloos met andere modules en systemen. Zo wordt je volledige bedrijfsvoering efficiënter en effectiever. Om je CRM verder te optimaliseren koppel je bijvoorbeeld de lead gen van je website aan Plenion om automatisch een prospect aan te maken.

Bekijk alle integraties

Ervaar de kracht van Plenion CRM en klantenbeheer

Neem vandaag contact op en ontdek tijdens een live demo hoe Plenion jouw klantenbeheer naar een hoger niveau tilt. Versterk je klantrelaties en optimaliseer je bedrijfsprocessen.

Digitaliseer je volledige workflow

Volledige controle over je projecten
Realtime projectmonitoring
Efficiënt financieel overzicht
Gedetailleerde nacalculatie
Work-in-progress module
Overzichtelijke rapportage via o.a. KPI’s
Integratie met alle bedrijfsprocessen
Sectorspecifieke integraties mogelijk
Onmiddellijke data-uitwisseling met o.a.. GeoDynamics

Alles-in-één projectbeheer

Van planning tot oplevering, onze project- en berekeningsmodule geeft je volledige controle over al je projecten. Dankzij de uitgebreide functies van Plenion blijf je steeds binnen budget en op schema.

  • Gedetailleerde projectplanning: maak en beheer projectplannen met mijlpalen en deadlines en volg budgetten, prestaties en vorderingsstaten op.
  • Realtime monitoring: volg de voortgang van je projecten in realtime, bouw een projectmap uit en archiveer ze na afloop.
  • Beheer prestaties en materialen: registreer vorderingen op de werf in MyPlenion en geef ze door aan facturatie.
  • Stroomlijn je financiën: geïntegreerd financieel beheer of koppeling met je bestaande boekhouding.

Inzichtelijke analyses, nacalculatie en rapportage

Plenion biedt krachtige nacalculatie- en rapportagemogelijkheden. Op deze manier heb je altijd inzicht in de prestaties van je projecten en stuur je tijdig bij waar nodig.

  • Work-in-process: Krijg zicht op de exacte waarde van je orderboek. Via de WIP-lijst zie je in één oogopslag wat de financiële status van elk project is.
  • Gedetailleerde nacalculatie: analyseer kosten en opbrengsten per project. Plenion voorziet uitgebreide mogelijkheden om te werken met KPI’s, draaitabellen en parameters. Zo kan je in detail elk project nacalculeren.
  • Overzichtelijke rapportage: genereer rapporten om geïnformeerde beslissingen te maken.
vraag een online demo aan

“Plenion is een krachtige en betrouwbare ERP. We zijn heel tevreden over de responstijden van de support, de opleidingen tijdens de implementatie en de begeleiding door de consultants. Daarnaast werden de extra features die we vroegen steevast door Erwin Martens onder de loep genomen. Zijn inzichten waren voor ons een grote meerwaarde.”

Guy De Borger
dagelijks bestuurder van Brands On

Geïntegreerd met al je bedrijfsprocessen

Plenion integreert moeiteloos met andere modules en systemen. Hierdoor werkt je projectbeheer naadloos samen met al je andere bedrijfsprocessen.

  • Integratie met logistiek en voorraadbeheer: zorg voor een vlotte workflow tussen verschillende afdelingen.
  • Realtime data-uitwisseling: koppeling met GeoDynamics om de activiteiten van elke medewerker op te volgen.
  • Koppeling met groothandels uit verschillende sectoren zoals Deschacht, Cebeo en Facq.
Bekijk alle integraties

Stuur je bedrijf aan vanuit 1 centrale plaats

Ontdek de functionaliteiten van Plenion tijdens een live demo. Bezorg ons wat meer info over je bedrijf en we duiken samen met jou in de mogelijkheden.

Altijd en overal realtime-informatie

Digitale werkbonnen en tijdsregistratie
Realtime toegang tot backoffice data
Beschikbaar voor Android & IOS
Projectgegevens opvragen en registreren
Efficiënte resource planning
Koppel eenvoudig met een Euro Index toestel of Testo Meter
Service-, installatie- en onderhoudsbeheer
Agenda- en opdrachtbeheer
Altijd en overal klantgegevens bij de hand dankzij CRM-integratie

Digitale werkbonnen in een handomdraai

Verminder papierwerk en fouten door je werkbonnen te digitaliseren in onze app. Laat medewerkers on the field snel en eenvoudig alles registreren. Denk bijvoorbeeld aan hun werkuren, kilometers, gebruikte materialen en documentatie van de werken. Zo beschik je steeds over realtime-informatie, wat zorgt voor een betere opvolging van je projecten.

Efficiënte resource planning

Optimaliseer de inzet van alle resources door via de MyPlenion App je medewerkers, voertuigen en gereedschappen eenvoudig in te plannen.

  • Medewerkersplanning: plan je medewerkers efficiënt in.
  • Voertuig- en gereedschapsbeheer: houd overzicht over al je resources.
  • De werkbonnen worden ingepland via een intelligente routeplanner die vanuit je planning automatisch de efficiëntste route uitstippelt. Zo komen ze onmiddellijk correct in de MyPlenion App.

Betrouwbare tijdsregistratie en timetracking

Houd nauwkeurig de gewerkte uren van medewerkers bij met de tijdsregistratie- en timetrackingmodule in de MyPlenion App. Dat zorgt voor een correcte loonadministratie en meer inzicht in de productiviteit.

Meting en attesten

In MyPlenion laat je eenvoudig je metingen uitlezen en omzetten in een pdf-attest. Je hebt toegang tot een aantal standaard templates of kan zelf een vormgeven. Zo heb je snel toegang tot de nodige attesten en stuur je deze zonder fouten naar VEKA.

Koelmiddelboekhouding

Eenvoudig het gebruik, de opslag en de verwijdering van koelmiddelen bijhouden? Dat kan in onze app. Op deze manier ben je zeker dat op elk moment aan de huidige milieuregels en veiligheidsvoorschriften voldaan is.

“Dankzij de mobiele oplossing van Plenion hebben de buitendienstmedewerkers onmiddellijk een overzicht van de afgewerkte prestaties met bijhorende opmerkingen en extra verbruikte materialen. Bovendien hebben ze een direct beveiligde toegang tot het technisch dossier van de klant en kunnen ze de digitaal ingetekende plannen aanpassen en terug opslaan in Plenion. ”

Roel Sterkens
Zaakvoerder Sterkens Security

Aan de slag met de MyPlenion App?

Let’s go! Neem contact op voor een live demo en ontdek hoe Plenion je dagelijkse werk vereenvoudigt.

Minimaliseer fouten

Maak snel professionele, gepersonaliseerde offertes
Digitale ondertekening
Efficiënt beheer van meet- en vorderingsstaten
Offertes opmaken kost minstens de helft minder tijd
Zet offertes eenvoudig om naar orders & facturen
Geautomatiseerde e-facturatie via Peppol
Automatiseer het proces en minimaliseer fouten door factuurherkenning
Geniet van volledige bedrijfsintegratie
Integreer naadloos met webshops van leveranciers en boekhoudsoftware

Snel en eenvoudig offertes maken

Stel in enkele klikken professionele offertes op. Dankzij de eindeloze opties in Plenion wordt het creëren van offertes een eenvoudige taak. De voordelen?

  • Snelle opmaak
  • Lay-out in jouw branding
  • Eenvoudig om brieven, technische fiches of meetstaten toe te voegen
  • Mogelijk om digitaal te laten ondertekenen door klanten

Meet en vorderingsstaten

  • Work-in-process: Krijg zicht op de exacte waarde van je orderboek. Via de WIP-module zie je in één oogopslag wat de financiële status van elk project is.
  • Gedetailleerde nacalculatie: analyseer kosten en opbrengsten per project. Plenion voorziet uitgebreide mogelijkheden om te werken met KPI’s, draaitabellen en parameters. Zo kan je in detail elk project nacalculeren.
  • Overzichtelijke rapportage: genereer rapporten om geïnformeerde beslissingen te maken.

Geautomatiseerde e-facturatie via Peppol

Plenion automatiseert het facturatieproces waardoor je tijd bespaart en fouten minimaliseert. Zet offertes eenvoudig om naar facturen en integreer naadloos met al je systemen. Bovendien zorgen we voor een integratie met Peppol en heb je de mogelijkheid om een QR-code te genereren voor een makkelijke, veilige en snelle betaling.

vraag een online demo aan

“Dankzij Plenion kost offertes opmaken minstens de helft minder tijd. Daarnaast zijn ook de webshops van een aantal leveranciers geïntegreerd in Plenion, waardoor alle informatie en foto’s met een simpele klik op de offertes terechtkomen.”

Wim Lemmens
Zaakvoerder Bumaco Group

Volledige integratie

Plenion biedt een volledige integratie met andere bedrijfsprocessen, zoals voorraadbeheer en klantbeheer, waardoor je bedrijfsvoering nog efficiënter wordt.

  • Geïntegreerde modules: van CRM tot logistiek, alles werkt samen.
  • Realtime updates: altijd de laatste informatie bij de hand.
  • Facturatie via Peppol.
Bekijk alle integraties

Fouten minimaliseren met Plenion?

Ontdek de functionaliteiten tijdens een live demo. Bezorg ons wat meer info over je bedrijf en we duiken samen met jou in de mogelijkheden.