Gebruiksvriendelijk ERP-pakket voor Van Severen
Over Van Severen
Van Severen uit Aalter staat al sinds 1980 garant voor vakmanschap en expertise op vlak van dak-, sanitair- en centrale verwarmingsoplossingen. Peter Van Severen en zijn 20-koppige team realiseren met veel enthousiasme boeiende projecten, zowel in de particuliere als projectmarkt.
De nood van de klant
Kim Wittouck, hoofd administratie & juridische dienst, vertelt:
“5 jaar geleden, in 2019, moesten we voor de eerste keer op zoek naar een nieuw ERP-pakket. Op dat moment ging onze voorkeur uit naar 4PS (software voor bouw & project georiënteerde bedrijven). Deze software was Microsoft based en we hadden dan ook verwacht dat dit beter zou passen bij ons bedrijf. Na de implementatie resulteerde de software regelmatig in boekhoudkundige fouten en er kwam ook heel wat maatwerk bij kijken. Vorig jaar beslisten we om 4PS te verlaten en toen viel de keuze snel op Plenion.”
De oplossing
Aangezien Van Severen een aantal jaar geleden nog maar pas een nieuw ERP-systeem had geïmplementeerd, lieten we het voorbereidingstraject achterwege. De nodige info was al aanwezig in de onderneming en zo konden we snel op de bal spelen.
Happy client
“Plenion is enorm gebruiksvriendelijk. In vergelijking met ons vorige ERP-pakket hoeven we niet zoveel stappen te doorlopen om tot een goed resultaat te komen. Ook calculaties maken is veel eenvoudiger. Daarnaast verloopt onze workflow veel gestroomlijnder dankzij de koppeling met Outlook en SharePoint. Tot slot zijn we bijzonder tevreden over de helpdesk. Onze vragen worden vlot behandeld.”
Kim Wittouck, hoofd administratie & juridische dienst