Beheer moeiteloos meerdere magazijnen, converteer offertes naar werkorders met een simpele klik en mis geen enkel onderhoud bij klanten. Dankzij een ERP-software die specifiek gericht is op de HVAC/R-sector, stroomlijn je al je processen.
Met meer dan 20 jaar ervaring op de teller mogen we onszelf een expert noemen in de HVAC/R-sector. We kennen de uitdagingen binnen jouw sector door en door en zijn dan ook meer dan een softwareleverancier.
Bij Plenion vind je alles op 1 plaats en hoef je geen diverse tools meer met elkaar te combineren. Daarnaast ontvang je geen empty box, maar een vooraf geconfigureerde software.
Aansluitend aan de noden van de HVAC/R-sector zorgen we voor nieuwe innovaties en updates. Bovendien integreer je naadloos met andere systemen en platformen via ShopConnect.
Til de efficiëntie van je bedrijf naar een hoger niveau met Plenion. Hieronder geven we je een overzicht van de belangrijkste functies voor de HVAC/R-sector. Onze experts geven je in een online demo graag meer info.
ERP-software schept orde. Optimaliseer je magazijnbeheer en maak gebruik van de mogelijkheid om zicht te krijgen over meerdere locaties. In Plenion manage je ook efficiënt alle onderhoudscontroles. Op deze manier worden projectbeheer en logistiek een stuk eenvoudiger.
Plenion en administratie gaan hand in hand. Binnen ons ERP-systeem genereer je snel en nauwkeurig professionele offertes. Deze worden onmiddellijk gekoppeld aan de juiste klantgegevens en passen de productinventaris aan. Zodra een offerte goedgekeurd is, zet je deze eenvoudig om in werkorders en facturen.
Aan de hand van flexibele facturatieopties maak je op het einde van een project eenvoudig de juiste factuur op. Ook terugkerende servicecontracten, elektronische facturatie via Peppol en bulkfacturatie zijn mogelijk.
Zowel contractbeheer als uurregistratie worden via Plenion veel eenvoudiger. Dankzij de software automatiseer je servicecontracten en klantafspraken. Ook de gewerkte uren voor projecten en service houd je nauwkeurig bij.
Via ‘klantpark beheer’ in Plenion krijg je per klant een duidelijk overzicht van de machines en installaties. Een onderhoudsplanning opmaken gaat op deze manier veel sneller en dat verbetert jouw service. Daarnaast kan je serienummers bijhouden en via de module ‘koelmiddelboekhouding’ alles opvolgen om ervoor te zorgen dat de koelmiddelvoorschriften nageleefd worden.
Aan de hand van onze modules ‘planner’ en ‘kalenderbeheer’ stroomlijn je alle processen en plan je teams en middelen overzichtelijk in. Vanuit je planning bereken je snel en eenvoudig de meest efficiënte route om bij de klant te geraken. Om de inzet van medewerkers, voertuigen en machines verder te optimaliseren is de ‘resources’ module heel geschikt.
Al je in- en uitgaande koelmiddelen nauwkeurig opvolgen wordt met Plenion veel eenvoudiger. Alle flesnummers worden geregistreerd en je kan lekverliezen en alle transacties van gassen opvolgen. Zo zorg je voor transparantie en ben je zeker dat alle koelmiddelvoorschriften nageleefd worden.
Gedaan met 101 verschillende tools om alles bij te houden. Verbind Plenion eenvoudig met externe diensten en laat alles samenkomen op 1 platform.
Plenion heeft meer dan 20 jaar ervaring in de installatiesector en begrijpt de specifieke noden van zowel installateurs als hun toeleveranciers. Met ShopConnect bied je jouw klanten een directe verbinding met hun ERP-systeem, waardoor het bestelproces makkelijker en sneller wordt.
ShopConnect biedt groothandels de mogelijkheid om zonder moeite hun productassortiment beschikbaar te maken in het ERP-systeem van hun klanten. Hierdoor zorg je voor een geïntegreerde en naadloze ervaring die het bestelproces versnelt en de klanttevredenheid verhoogt.
Onze ShopConnect-oplossing integreert moeiteloos met jouw bestaande systemen. Of je nu werkt met e-commerce platforms, marktplaatsen of andere software, Plenion zorgt voor een naadloze aansluiting, zodat al je verkoop- en voorraadgegevens centraal beheerd worden.
Optimaliseer de efficiëntie van je groothandel door je voorraadbeheer, orderverwerking en klantrelaties te stroomlijnen met Plenion. Hieronder vind je de belangrijkste functies die van waarde zijn voor groothandels. Onze experts geven je in een online demo graag meer info.
Optimaliseer je voorraadniveaus met realtime tracking en automatische bijbestellingen op basis van vraagvoorspellingen.
Beheer moeiteloos complexe prijsstructuren, klant-specifieke kortingen en promotiecampagnes.
Versnel het verkoopproces met geïntegreerde tools voor orderinvoer, verzending en facturatie.
Onderhoud sterke relaties met leveranciers via geautomatiseerde inkooporders, prestatiebewaking en leveringsmonitoring.
Integreer naadloos met e-commerce platforms en marktplaatsen om je verkoop- en voorraadgegevens te centraliseren.
Genereer gedetailleerde rapporten over verkoopprestaties, voorraadbewegingen en winstgevendheid om op data gebaseerde beslissingen te nemen.
Bouw langetermijnrelaties op met klanten via tools voor het beheren van contacten, communicatie en aftersales support.
Verhoog de efficiëntie van het magazijn met barcodescanning, locatiebeheer en realtime voorraadupdates.
Zorg voor volledige naleving van e-facturatieregels (zoals Peppol) en vereenvoudig het facturatieproces.
Verbind Plenion eenvoudig met externe diensten en laat alles samenkomen op één platform, zodat je geen tijd meer hoeft te verspillen met verschillende tools.
Sinds 2004 verdiepen we ons bij Plenion in ERP-software voor de alarm- en beveiligingssector in België. We zijn trots op onze 750 succesvolle implementaties.
Plenion is de one-stop shop voor de alarm- en beveiligingssector. Met een krachtige, vooraf geconfigureerde software elimineren we de nood aan meerdere systemen.
Via innovatieve integraties met groothandels en slimme, gefaseerde implementaties versterken we continu je bedrijfsprocessen.
Til de efficiëntie van je bedrijf naar een hoger niveau met Plenion. Hieronder geven we je een overzicht van de belangrijkste functies voor de alarm- en beveiligingsector. Onze experts geven je in een online demo graag meer info.
Geïntegreerd contractbeheer: Beheer en monitor klantcontracten met precisie, zorg voor naleving van service level agreements en anticipeer op verlengingen en onderhoudsbehoeften.
Klantparkbeheer: Volg beveiliginsapparatuur bij klanten nauwkeurig op. Deze module is ideaal voor snelle interventies. Je beheert per klant de installaties, houdt eenvoudig een stuklijst bij en stelt een duidelijke zonelijst op.
Naadloze installatieprocessen: Plenion faciliteert gestroomlijnde installatieprocessen. Alle details van de apparatuur worden vastgelegd voor een naadloze inbedrijfstelling en service.
Efficiënt onderhoudsmanagement: Automatiseer aan de hand van software de planning en opvolging van preventief en correctief onderhoud. Op deze manier verzeker je de hoogste niveaus van operationele uptime en zorg je voor een snelle resolutie van alarm- en beveiligingsproblemen.
Planner en kalenderbeheer: Verbeter de inzet van beveiligingspersoneel met geavanceerde planningstools. Vanuit je planning stippel je bovendien automatisch de meest efficiënte route uit om bij de klant te geraken.
Uurregistratie: Laat je team eenvoudig hun tijd registreren en connecteer met je sociaal secretariaat. Dit is cruciaal voor facturering en payroll management.
Offertebeheer: Genereer snel nauwkeurige offertes. Deze worden in onze software automatisch gekoppeld aan de juiste klantgegevens. Ook je productinventaris krijgt een update. Vervolgens zet je offertes in enkele klikken om in werkorders en facturen.
Facturatie en e-facturatie: De flexibele facturatieopties van Plenion ondersteunen alles van eenmalige projectfacturen tot terugkerende servicecontracten. De facturatiemodule is inclusief ondersteuning voor elektronische facturatie via Peppol en bulkfacturatie.
Multi magazijnbeheer: Een concreet beeld krijgen van wat je op voorraad hebt? Met Plenion beheers je al je voorraden, zelfs over verschillende magazijnlocaties heen.
Serienummers: Via unieke identificatienummers houd je de inventaris van beveiligingsapparatuur gedetailleerd bij. Essentieel voor garantiebeheer en servicegeschiedenis.
Link boekhouding aankopen: Integreer aankoopgegevens met je voorraadbeheer voor realtime-updates. Zo heb je steeds zicht op je voorraadniveaus.
Altijd en overal up-to-date dankzij onze mobiele toepassingen. Voor de alarm- en beveiligingssector zijn volgende 3 heel handig:
Gedaan met 101 verschillende tools om alles bij te houden. Verbind Plenion eenvoudig met externe diensten en laat alles samenkomen op 1 platform.
Met meer dan 20 jaar ervaring mogen we onszelf een expert noemen in de installatiesector. We kennen de uitdagingen binnen jouw sector door en door en zijn dan ook meer dan een softwareleverancier.
Bij Plenion vind je alles op één plaats en hoef je geen diverse tools meer met elkaar te combineren. Daarnaast ontvang je geen lege doos, maar een vooraf geconfigureerde software die direct inspeelt op de noden van jouw installatiebedrijf.
Aansluitend aan de noden van de installatiesector zorgen we voor nieuwe innovaties en updates. Bovendien integreer je naadloos met andere systemen en platformen via ShopConnect.
Til de efficiëntie van je bedrijf naar een hoger niveau met Plenion. Hieronder geven we je een overzicht van de belangrijkste functies voor elk installatiebedrijf cruciaal zijn. Onze experts geven je in een online demo graag meer info.
ERP-software brengt structuur aan in je processen. Optimaliseer het beheer van meerdere projecten, plan je installateurs efficiënt in en houd overzicht over verschillende magazijnen en locaties. Met Plenion zorg je ervoor dat je altijd de juiste materialen op de juiste plaats hebt en verlopen leveringen en installaties volgens schema.
Met Plenion maak je snel nauwkeurige offertes op maat van je klanten. Zodra een offerte is goedgekeurd, zet je deze eenvoudig om in werkorders en facturen. Ons systeem houdt je voorraad automatisch bij en biedt flexibele facturatieopties, zoals bulkfacturatie en elektronische facturatie via Peppol. Dit bespaart tijd en voorkomt fouten.
Transformeer je financiële workflow en verbeter de nauwkeurigheid. ERP-software organiseert al je administratie zodat je boekhouding in enkele klikken volledig en correct is.Plenion helpt je bij het beheren van contracten en het bijhouden van gewerkte uren. Automatiseer terugkerende servicecontracten en zorg voor een transparante opvolging van alle afspraken en projecten. Dankzij nauwkeurige uurregistratie heb je altijd zicht op de gewerkte uren van je team, zodat je moeiteloos kan factureren.
Met Plenion houd je eenvoudig een overzicht van alle installaties en apparatuur per klant. Hierdoor kan je sneller onderhoudsplanningen opstellen en verbeter je de service die je klanten ontvangen. Serienummers en onderhoudsgeschiedenis worden automatisch bijgehouden, zodat je altijd op de hoogte bent van de status van elke installatie.
Dankzij onze uitgebreide planningstools krijg je grip op de inzet van je personeel, voertuigen en materialen. Plan je installateurs en middelen efficiënt in en bereken eenvoudig de meest geschikte routes. Zo optimaliseer je de inzet van je resources en zorg je voor een soepel verloop van je projecten.
Geen 101 verschillende tools meer om alles bij te houden. Verbind Plenion eenvoudig met externe diensten en laat alles samenkomen op één platform.
Je ERP-software uitrollen en opvolgen is geen sinecure. Onze experts hebben een diepgaande kennis van jouw specifieke sector en ondersteunen je graag bij elke stap.
Met Plenion komt alles samen in één tool. Dankzij de vooraf geconfigureerde functies, die meer dan software omvatten, garanderen we je een snelle en gefaseerde uitrol.
Via ShopConnect zijn we geconnecteerd met de belangrijkste groothandels voor een naadloze integratie. Daarnaast verbeteren we continu onze software op basis van de behoeften in de infra- en bouwsector.
Til de efficiëntie van je bedrijf naar een hoger niveau met Plenion. Hieronder geven we je een overzicht van de belangrijkste functies voor de infra & bouwsector. Onze experts geven je in een online demo graag meer info.
Project en werkorder management: Centraliseer je bouwprojecten van offerte tot oplevering en wordt meester in het beheren van complexe workflows. De software zorgt ervoor dat planning, uitvoering en facturatie volledig gedigitaliseerd worden.
ProCalc en projectanalyse: Krijg inzicht in kosten, tijdlijnen en resourcegebruik. Onze tools meten en analyseren alle projectprestaties en maken nacalculatie mogelijk.
Importeer meetstaten uit Excel, voer de nodige calculaties uit en beheer vorderingsstaten met deze module. In My Plenion houd je eenvoudig bij welke werken klaar zijn en vervolgens kan je via de originele meetstaat vorderen.
Lot- en serienummerbeheer: Nauwkeurig je voorraad bijhouden van aankoop tot installatie? Met onze uitgebreide trackingopties wordt dit veel eenvoudiger.
Multi magazijnbeheer en extern magazijn: Zorg voor een tijdige beschikbaarheid van je materialen en optimaliseer je magazijnruimte en voorraadniveaus. Beheer van voorraad op meerdere locaties is mogelijk, denk bijvoorbeeld aan werfmagazijnen.
Link boekhouding: Koppel financiële data naadloos met je operationele processen. Het resultaat? De nauwkeurigheid stijgt en er moet minder handmatig ingevoerd worden.
Workflowmanagement voor facturen: Automatiseer de verwerking van inkomende facturen en verbeter de validatie om betalingen sneller te verwerken. Aangezien je als projectmanager via Plenion controle hebt over de aankoopbestellingen, beheers je op elk moment de prijzen en budgetten
CRM en klantenportal: Beheer klantrelaties en interacties vanuit een centraal systeem. Daarnaast verbeter je de klantbeleving door hen toegang te geven tot een selfservice portal.
Service tickets en contractbeheer: Optimaliseer je serviceverlening met een gestroomlijnd beheer van serviceaanvragen en onderhoudscontracten.
Zijn je teams vaak op de baan? Dankzij onze mobiele oplossingen blijft iedereen altijd en overal op de hoogte. In onze tools brengen we alles overzichtelijk samen.
Nice to meet you! We komen graag bij je langs om te luisteren naar jouw noden en te tonen wat de mogelijkheden zijn. Op basis van jouw wensen stellen we een offerte op en leggen we een afspraak vast voor een grondige demo.
Samen duiken we in de modules die jij graag wil implementeren. Tijdens de demo krijg je een beter zicht op wat je mag verwachten. Ben je volledig overtuigd van Plenion? Let’s start!
Als de offerte getekend is, bespreekt onze inhouse project manager met jou het verloop van de flows. Alle processen worden op maat van jouw onderneming opgesteld.
De modules van Plenion worden geïmplementeerd. Onze consultants, met kennis van jouw specifieke sector, komen bij je langs om alles te installeren.
Om ervoor te zorgen dat iedereen mee is in het digitale verhaal, organiseren we hands-on opleidingen. Na 4 tot 8 weken kunnen jullie volledig zelf aan de slag gaan met het gloednieuw ERP-systeem. Dankzij de kmo-portefeuille krijg je een deel van de kosten voor deze opleidingen terug.
Heb je nog technische vragen of problemen? Uiteraard staat onze supportafdeling altijd voor je klaar. Wil je graag nog meer uitleg, vraag een extra opleiding aan en een van onze consultants legt het je graag tot in de puntjes uit.
Tijdens een live demo vertellen we graag meer over de mogelijkheden van Plenion. Vraag hieronder je demo aan, bezorg ons wat meer informatie over je bedrijf en we bereiden een demo op maat voor.
Benieuwd naar hoe ShopConnect jouw groothandel kan helpen? Vraag nu een demo aan en ontdek hoe je jouw klanten een naadloze bestelervaring biedt via hun ERP-systeem.
Optimaliseer je workflow met Plenion. Tijdens een live demo vertellen we graag meer over de mogelijkheden. Vraag hieronder je demo aan, bezorg ons wat meer informatie over je bedrijf en we bereiden een demo op maat voor.
Vraag hieronder je demo aan, bezorg ons wat meer informatie over je bedrijf, en we bereiden een demo op maat voor.
Laat administratie je projecten niet in de weg staan. Tijdens een live demo vertellen we graag meer over de mogelijkheden van Plenion. Vraag hieronder je demo aan, bezorg ons wat meer informatie over je bedrijf en we bereiden een demo op maat voor.